|
RECB243106 |
Immersió i sport lingüístic - ensenyament de 3 a 18 |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/9/2023 - 24/9/2023 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
1AAO Immersió i sport lingüístic - ensenyament de 3 a 18
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/09/2023 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Actualment, el sistema d’immersió lingüística és una metodologia d’ensenyament a bastament utilitzada a Catalunya. És per aquest motiu que cal considerar la necessitat de formació del professorat en les bases teòriques de la metodologia. No només és important en les etapes d’infantil (tot i que és una etapa fonamental), sinó que cal anar reforçant la llengua al llarg de tota l’escolaritat, més tenint en compte que la presència de la llengua catalana en els mitjans de comunicació és molt baixa com també és baix el seu ús en el món laboral i social.
Així, el curs pretén donar suport al professorat en el seu objectiu de consolidar l’ús de la llengua catalana com a llengua vehicular dels centres. El curs ofereix recursos i activitats, al mateix temps que prendre consciència de la importància de l’actitud d’acompanyament del docent en el desenvolupament del procés d’ensenyament-aprenentatge de l’alumnat, en el seguiment al llarg de tota l’escolaritat.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a: https://aprenonline.org/cursos/124-immersio-i-suport-linguistic-ensenyament-de-3-a18-anys/
|
| |
Objectius |
Objectiu principal:
Fonamentar la metodologia pedagògica del sistema immersiu, actualment paradigma universalment reconegut.
Formar el professorat en el coneixement del sistema d’immersió i oferir recursos per desenvolupar-lo.
Objectius específics
Conèixer la realitat lingüística. La seva història a Catalunya, els inicis i
desenvolupament del sistema metodològic d’immersió lingüística d’una segona llengua
Conèixer el sistema d’immersió i les seves bases pedagògiques, la relació amb el model d’ensenyament aprenentatge d’aquest sistema.
Formar-se en la pràctica del sistema com a docent.
|
| |
Continguts |
Tema 1:
Introducció sobre l’L2 (llengua catalana). Renaixença i recuperació de la llengua
Congrés de l’aprenentatge de la llengua catalana 1928
Canvi de paradigma en l’aprenentatge de llengües
Usos lingüístics de la població.
Tema 2:
Immersió als inicis
Reunió de famílies i entrevistes
Procés d’ensenyament-aprenentatge dins el marc del Constructivisme
El protagonisme en l’aprenentatge
La importància de la llengua oral
Tema 3:
Frases usuals quotidianes
Valoració de l'L1- no demanar canvi d’idioma
La immersió lingüística en totes les matèries
A l’hora de fer el projecte lingüístic del centre
Activitats orals
Tema 4:
Activitats participatives: Debats
Presentacions
Jocs
Aula acollidora
Paper del docent, l’acompanyament
Tema 5:
Elaboració d’un projecte relacionat amb totes les activitats treballades
|
| |
Formador/a |
Núria Franquesa Niubó
|
| |
Avaluació |
En el primer tema es fa una introducció a les bases teòriques sobre l’aprenentatge de llengües, especialment de la segona llengua i els paradigmes que s’han seguit com a model d'ensenyament-aprenentatge. L’alumne validarà aquests coneixements tot fent les tasques proposades.
En el segon tema es treballen aspectes metodològics i d’acompanyament docent en la immersió. L’alumne a més de la teoria farà activitats pràctiques adaptades a la seva realitat educativa.
En el tercer tema es proposen recursos i eines per ajudar a la utilització de l’L2 i també com fer un treball de valoració de la primera llengua de l’alumnat.
En el quart tema, el participant participarà en les propostes de treball i les adequarà al seu centre escolar, tot utilitzant les activitats proposades.
Finalment, al tema 5, el participant farà un projecte, tot plantejant una activitat completa per a un nivell educatiu concret on posarà en solfa el que s’ha treballat en aquest curs.
Un cop realitzada la tasca, la formadora l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, la persona participant haurà de millorar seguint els consells de la formadora.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats proposades i haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|